کامپیوترفناوری

FAQ چیست ؟ و هر آنچه که در مورد آن باید بدانید(2021)

FAQ چیست :

خوب بزارید یک تاریخچه این کلمه داشته باشیم که در اول از همه این کلمه معنی پرسش و پاسخ‌ های رایج در زمینه‌ ای خاص و در ارتباط با موضوعی مشخص می باشد. شاید به جرائت گفت که این کلمه اولین بار متیو هاپکینز کتاب The Discovery of Witches را در سال ۱۶۴۷ میلادی، در قالب یک پرسشگان نوشت. خودش آن را به عنوان پاسخ به برخی سوالات معرفی می‌کند. بسیاری از تعالیم مذهبی قدیمی نیز به صورت پرسش و پاسخ بیان شده‌اند.

سوالات پرتکرار FAQ

سوالات پرتکرار Frequently Asked Questions – FAQ

FAQ مخفف عبارت frequently asked questions و به معنی پرسش و پاسخ های متداول می باشد. در اکثر وبسایت ‌ها معمولا لینکی با همین عنوان که اکثرا در منو سایت در نظر گرفته می‌شود که با مراجعه به صفحه مربوط به آن، مهم‌ترین سوالاتی که به طور طبیعی برای کاربران پیش می‌آید همراه با پاسخ‌های کامل جمع آوری شده است. این بخش کمک می‌کند تا کاربر برای رفع مشکلات و پرسش‌های رایجی که برای اکثر کاربران معمولی یک وبسایت، سیستم یا سرویس پیش می‌آید نیازی به مکاتبه با اپراتورها و هم‌چنین اتلاف زمان برای رسیدن به پاسخ نداشته باشند. در برخی موارد از عنوان Q&A (مخفف عبارت انگلیسی Questions and Answers به معنای “پرسش‌ها و پاسخ‌ها”) نیز برای این بخش استفاده می‌شود. که این مورد جدیدا به انتهای صفحه هر بخش منتقل شده است.

سوالات متداول چیست؟
سوالات متداول چیست؟

سوالات متداول چیست؟

سوالات متداول F.A.Q همانطور که در بالا هم بیان شد به معنای سوالات متداول می باشد. در واقع پرسش و پاسخ یک سند آنلاین است که به یک سری از سوالات رایج کاربران در مورد یک موضوع خاص در سایت پاسخ می دهد.

ادامه مطلب
آموزش جامع و تصویری ساخت ایمیل + فیلم (بروزرسانی 2019)

F.A.Q در معنی به افرادی که در مورد یک مطلب خاص دارای سوالاتی می باشند کمک می کند تا به صورت کلی با تمام سوالات مطرح شده در آن زمینه آشنا و به پاسخ های داده شده به هریک از آنها دسترسی داشته باشد. که امروزه F.A.Q ها یا همان پرسش و پاسخ های متداول، شامل مباحثی متفاوتی اعم از زبان های مختلف برنامه نویسی و یا حتی راهنمایی در زمینه طراحی در فضای وب و تمامی سئوال هایی که یک کاربر احتمال داره در مورد یک موضوعی سئوال داشته باشد می باشند. وب سایت ها اغلب قبل از آن که کاربران سوالات خود را مطرح نمایند آنها را به پرسش و پاسخ متداول ارجاع می دهند بدین صورت تعداد مراجعه کنندگان به بخش پشتیبانی فنی نیر کاهش می یابد.

منبع : ویکیپدیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا