مد و زیبایی

چند مدل کفش کتانی مردانه

چند مدل کفش کتانی مردانه

کفش‌های کتانی از دهه‌ها قبل به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین کفش‌ها تبدیل شده‌اند. اگرچه خاستگاه این کفش‌ها به ورزش و فعالیت‌های بدنی بازمی‌گردد. اما اکنون کفش‌های کتانی از جنبه مد و فشن اهمیت بیشتری دارند و جنبه ورزشی آن‌ها در اولویت بعدی قرار گرفته است. این کفش‌ها هم مثل هر نوع کفش مردانه دیگر ترندهای خاص خود را دارند و ما هر فصل با مدل‌های جدید کفش کتانی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مواجه هستیم که انتخاب‌های متعددی را پیش روی ما قرار می‌دهند. امسال هم مانند هر سال و هر فصل دیگری ترندهای جدیدی از کفش‌های کتانی مردانه معرفی شده است که آشنایی با آن‌ها به انتخاب بهتر و موفق‌تر کمک می‌کند.

کتونی ساق کوتاه

کتونی ساق کوتاه

این کتونی ها برای تیپ‌های ساده بسیار مناسب است. دانشجویان یا کسانی که مدت طولانی در خیابان راه میروند ، پوشیدن این نوع از اسنیکرها برایشان مفید خواهد بود.

کتونی ساق بلند

کتونی ساق بلند
اشخاصی که دارای قد بلند هستند با پوشیدن کتونی های ساق بلند میتوانند قد خود را کوتاه‌تر نشان دهند، در مقابل، پوشیدن این اسنیکر به افراد قد کوتاه توصیه نمی‌شود زیرا باعث می‌شود قدشان را از آنچه که هست کوتاه‌تر جلوه دهد.

کتونی میدتاپ

این نوع از کتونی ها بسیار شبیه کتونی های ساق بلند است با این تفاوت که ساق کوتاه‌تری دارند.

کتونی رانینگ

کتونی رانینگ

این مدل‌ها به دلیل راحتی بیش از اندازه و همچنین ست شدن آن با انواع شلوار و لباسهای بالاتنه در جامعه از محبوبیت بالایی برخوردار است. احتمالا هر کس در پوشش خود حداقل یکبار پوشیدن این مدلها را تجربه کرده است.

کتونی تنیس

این مدل از کتونی ها می‌توانند در انواع پارچه‌ای ، چرم و چرم سوئدی باشند. شرکت های همچون نایک ، نیوبالانس در تولید و عرضه این مدل از کتونی نایک اورجینال موفقیت خوبی داشته‌اند.

معیارهای انتخاب کتونی

کتونی ها جزو کفش هایی است که برای هر فصلی می توان آنها را استفاده کرد. البته در فصل تابستان که هوا گرم است بهتر است در انتخاب نوع این کفش ها دقت بیشتری به خرج دهید.کفش کتونی اورجینال را تنها می توان با سبک های روزمره، نیمه رسمی و ورزشی (اسپرت) پوشید. البته گاهی اوقات در برخی صحنه های مد کفش های کتانی مردانه را همراه سبک های رسمی نیز استفاده می کنند
کتونی حرفه ای به گونه ای طراحی می شود که فصل زمستان و تابستان برایش فرقی نمی کند. بسته به کیفیت آنها جریان هوا در بهترین شکل ممکن صورت می گیرد. طراحی و الیاف داخلی به شکلی است که بدون هیچ دردسری می توان در هوای گرم تابستان آنها را پوشید و نگرانی از بابت دمای هوا نداشت. البته این به شرطی صدق می کند که کفش کتانی با کیفیتی خریداری کنید.
زمانی که صحبت از انتخاب می شود، باید چند شاخصه را در نظر داشت.که رنگ، راحتی و وزن جزو اصلی ترین ملاک های انتخاب کفش هستند.
در فصل بهار و تابستان خوب بهتر است از رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید. بعد از انتخاب رنگ معمولاً به راحتی کفش باید توجه کرد.هیچ کس نمی خواهد کفش های عذاب آور را صرفا به بهای زیبایی آنها، چند ماه استفاده کند. در ضمن نیز در نظر داشته باشید که کفش مهمترین پوشش هر فرد به لحاظ پزشکی است. پاهای شما به طور مستقیم و غیر مستقیم روی تمامی اعضای بدن شما (ستون فقرات، کمر، زانوها و …) تأثیر دارند و تنها فاصله ی بین شما و زمین هستند. کفش های استاندارد نباید وزن زیادی داشته باشند.
ازرنگ های خنثی می توان بژ،سفید، مشکی، خاکستری و … و از رنگ های روشن می توان آبی کمرنگ و … را نام برد.که در زیر به توضیح تعدادی از انها پرداخته شده است.
– رنگ های خنثی: بین رنگ ها، رنگ های خنثی برای کفش کتانی حرف اول را می زند. رنگ های خنثی به راحتی با بیشتر سبک های پوشش منطبق می شوند. البته رنگ مشکی با وجود زیبایی خاصی که دارد ممکن است به دلیل جذب حرارت بالا انتخاب اول خیلی افراد نباشد. رنگ های سفید، بژ و خاکستری ایده آل ترین رنگ ها برای بهار و بخصوص تابستان هستند.
– رنگ سبز: رنگ سبز نماد سرزندگی، طبیعت و پویایی است. البته سعی کنید برای کفش هایتان رنگ بسیار غلیظی استفاده نکنید. ترکیبی از دو رنگ سبز و سفید، سبز و مشکی یا سبز و خاکستری نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد.
– رنگ های روشن و شاد: فصل بهار و تابستان رنگ های روشن برای کفش کتانی ایده آل هستند. رنگ هایی مثل قرمز، آبی، صورتی (به صورت ترکیبی با رنگ های دیگر برای آقایان) و زرد را می توان در انتخاب کتانی مورد نظر داشت.
نوستالژی نقش مهمی را در دنیای مد و فشن ایفا می‌کند و تاثیر زیادی روی حرکت‌ها و ترندهای آن دارد. حتما درباره چرخه سی ساله مد شنیده‌اید و می‌دانید که ترندها پس از سه دهه مجددا در شکلی مدرن‌تر تکرار می‌شوند و از آن‌جایی که به پایان دهه 2010 نزدیک می‌شویم به زودی شاهد ظهور مجدد ترندهای دهه نود میلادی خواهیم بود. جالب است بدانید که این تحول از هم اکنون شروع شده است و استارت آن هم از کفش‌های کتانی زده شده است. دهه نود با کفش‌های کتانی بزرگ و لژدار و با نیمرخ غیرمعمول شناخته می‌شود (کتانی‌های معروف استیو جابز را به خاطر بیاورید) در آن زمان کفش‌های کتانی معمولا رنگ‌های نئون و شبرنگ داشتند و در رنگ بندی‌های متنوعی ارائه می‌شدند. اکنون هم این ترندها را می‌توانید در مدل‌های جدید کفش کتانی ببینید. برندهای معروف کفش کتانی مثل آدیداس و ریباک کفش‌هایی با این سبک و سیاق به بازار عرضه کرده‌اند که برای یادآوری گذشته هم که شده بد نیست یک مدل از آن‌ها را تهیه کنید و به استایل خود رنگ و لعابی بدهید.
کفش‌های کتانی از گذشته برای ورزش، پیاده روی و فعالیت‌های فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. طبق آمار 75 درصد از کفش‌های کتانی که در ایالات متحده به فروش می‌رسند برای ورزش و به عنوان کفش راحتی روزمره استفاده می‌شوند. اما این آمار و قراردادها مربوط به گذشته است. با تغییرات و خلاقیت‌هایی که در طراحی کفش‌های کتانی جدید صورت گرفته است آن‌ها به کفش‌هایی شیک و بااستایل تبدیل شده‌اند بدون آن که در اصل و هویت آن‌ها دست برده شود. این تغییر و تحول در سایر بخش‌های استایل ورزشی هم صورت گرفته است و امروزه سبک شیک پوشی از نوع ورزشی (Athleisure) یک سبک شناخته شده و مورد قبول است.پس حالا دیگر مجبور نیستید کفش کتانی خود را فقط برای پیاده روی یا ورزش بپوشید چون این کفش‌ها به اندازه کافی شیک هستند که به عنوان کفش سطح بالای شما هم مورد استفاده قرار بگیرند و شما بتوانید در عین راحتی شیک هم باشید.

با ما همراه باشید با معرفی کتونی نایک و کتونی آدیداس در ادامه مطالب بعدی

5/5 - (1 امتیاز)

مصطفی علیزاده

من مدیر وبسایت‌های غرب پرس و سئو۸ هستم و با بیش از یک دهه تجربه در زمینه سئو، به برندها و کسب و کارهای مختلف، چه بزرگ و چه کوچک، مشاوره و خدمات ارائه داده‌ام.
دکمه بازگشت به بالا