فناوری

عوامل خالی شدن ناگهانی باتری گوشی و بهترین راه کارهای مقابله با آن

چرا باتری گوشی بی دلیل خالی می شود؟؟!!

منبع این مقاله جامع makeuseof.com و فروشگاه راهنمای موبایل emdadmobile.net است. برای خرید انواع باتری موبایل و لوازم یدکی می توانید به امداد مویل مراجعه کنید.

اگر بخواهیم قطعات مهم گوشی های هوشمند را نام ببریم، قطعا باتری را می توان به عنوان یکی از مهم ترین قطعات دستگاه معرفی کرد و ضعف آن می تواند دردسرهای زیادی را ایجاد کند. در حال حاضر بسیاری از شرکت های سازنده گوشی های هوشمند در تلاش هستند تا دستگاه هایی تولید کنند که باتری های قدرتمندی داشته باشند و این مشکل نشان می دهد که باتری چقدر اهمیت دارد. یکی از مشکلاتی که برای اکثر دارندگان گوشی های هوشمند پیش خواهد آمد، خالی شدن ناگهانی باتری گوشی است که در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد دلایل خالی شدن ناگهانی باتری گوشی ارائه خواهیم داد.

دلایل خالی شدن ناگهانی باتری گوشی

همانطور که در مقدمه گفته شد باتری به عنوان یکی از قطعات مهم گوشی هوشمند شناخته می شود و عملکرد بالای آن می تواند حس رضایت از دستگاه و برند سازنده گوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.شرکت های فعال در زمینه تولید گوشی های هوشمند سعی می کنند باتری های قابل قبولی را برای محصولات خود در نظر بگیرند، زیرا به خوبی می دانند که عملکرد ضعیف باتری می تواند نتایج منفی را برای آنها به همراه داشته باشد.

خالی شدن ناگهانی باتری گوشی می تواند دلایل و عوامل زیادی داشته باشد، به عنوان مثال ممکن است اپلیکیشن هایی روی گوشی نصب شده باشد که وابستگی زیادی به باتری دارند یا دائما به شبکه های اینترنت 3G و 4G متصل است که باعث تخلیه ناگهانی باتری می شود. . در زیر سعی خواهیم کرد مهم ترین عوامل موثر بر تخلیه ناگهانی باتری را بررسی کنیم.

معرفی برنامه هایی که منابع باتری را از بین می برند!

در حال حاضر، بر کسی پوشیده نیست که برنامه های مختلف اندروید می توانند به راحتی منابع باتری شما را تخلیه کنند. البته همه برنامه ها برای اجرا نیاز به استفاده از منبع تغذیه گوشی دارند، اما برخی از برنامه ها حتی اگر در حال اجرا نباشند، برق مصرف می کنند و ممکن است باعث خالی شدن ناگهانی باتری شوند. آنها از اینترنت و حسگرهای حرکتی استفاده می کنند که در واقع باتری را تخلیه می کند.

برنامه اسنپ چت

نتایج نظرسنجی نشان می دهد که اسنپ چت توانایی قوی در تخلیه باتری دارد. بسیاری از کاربران در سراسر جهان با حذف اپلیکیشن اسنپ چت متوجه افزایش عمر باتری گوشی های هوشمند خود شده اند.

با فعال کردن حالت سفر برنامه اسنپ چت می توانید از دانلود خودکار تصاویر و فیلم ها جلوگیری کنید، همچنین باید عملکرد ردیابی (GPS) را غیرفعال کنید. مهم است که بدانید غیرفعال کردن GPS باعث غیرفعال کردن GeoFilters در اسنپ چت می شود.

اگر نمی خواهید از اسنپ چت استفاده کنید و به دنبال جایگزینی هستید، اینستاگرام را به شما پیشنهاد می کنیم.

برنامه های سامسونگ

سامسونگ همیشه برنامه های پیش فرض را روی گوشی های هوشمند اندرویدی نصب می کند که تاثیر زیادی بر مصرف باتری دارند. حتی اگر از هیچ یک از برنامه های پیش فرض استفاده نکنید، آنها به طور خودکار اجرا می شوند و انرژی مصرف می کنند.

بسیاری از افراد می خواهند برنامه های پیش فرض را از گوشی حذف کنند، اما برای انجام این کار نیاز به روت شدن گوشی است و تنها راه باقی مانده غیرفعال کردن برنامه ها است. با رفتن به تنظیمات و سپس قسمت Applications می توانید برنامه های پیش فرض را غیرفعال کنید سپس از طریق منوی برنامه برنامه های پیش فرض را انتخاب کنید و با لمس آنها گزینه پاکسازی داده ها و غیرفعال سازی را انتخاب کنید. این روند را برای همه برنامه هایی که می خواهید غیرفعال کنید تکرار کنید

برخی از کاربران ممکن است از دستیار صوتی سامسونگ استفاده کنند، اما بد نیست بدانید که می توانید با تعویض دستیار گوگل مشکل تخلیه ناگهانی باتری را حل کنید.

تنظیمات نمایشگر را تغییر دهید

یکی از مهم ترین قسمت های گوشی که می تواند باعث خالی شدن ناگهانی باتری گوشی شود، صفحه نمایش آن است. بسیاری از افراد علاقه مند به داشتن صفحه نمایش روشن هستند اما قطعا نمی دانند که این مشکل چقدر می تواند بر مصرف باتری گوشی تاثیر بگذارد همچنین روشن ماندن بیش از حد صفحه باعث گرم شدن دستگاه می شود. گرم شدن بیش از حد دستگاه را می توان یکی از عوامل تاثیرگذار در خالی شدن ناگهانی باتری معرفی کرد.

با وارد شدن به قسمت تنظیمات و منوی نمایش گوشی می توانید میزان نور دستگاه و سایر موارد را مشاهده کرده و تنظیمات دلخواه خود را اجرا کنید.

دوستان عزیز یکی دیگر از مواردی که در گوشی های هوشمند شاهد آن هستیم ویجت ها هستند که نقش مهمی در کاهش باتری دستگاه دارند.اگر به برخی از ویجت های دستگاه نیاز ندارید، می توانید به راحتی آنها را از طریق تنظیمات حذف کنید.

اتصال دائمی به شبکه های 3G و 4G

استفاده از اینترنت و فعال بودن در شبکه های اجتماعی به کار روزمره اکثر کاربران گوشی های هوشمند تبدیل شده است و انجام این کار مستلزم داشتن اینترنت پرسرعت خانگی یا شبکه های 3G و 4G است. اتصال دائم به اینترنت را می توان یکی از مواردی دانست که باتری گوشی را از بین می برد.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای حفظ عمر باتری دستگاه خود انجام دهید، خاموش کردن اینترنت در مواقعی است که نیازی به استفاده از آن ندارید. بد نیست بدانید که خاموش کردن اینترنت، جدا از اینکه از خالی شدن ناگهانی باتری گوشی شما جلوگیری می کند، می تواند با پرهیز از به روز رسانی مداوم برنامه ها، در هزینه شما نیز صرفه جویی کند.

خرابی آداپتور یا کابل شارژ

45

اگر باتری گوشی شما به سرعت تمام می شود، بد نیست آداپتور و کابل شارژ خود را بررسی کنید.در بسیاری از موارد علت اصلی خالی شدن ناگهانی باتری گوشی را می توان ناکارآمدی آداپتور یا کابل اتصال آن دانست که راه حل بسیار ساده ای دارد، کافی است کابل شارژ یا آداپتور دیگری را به گوشی هوشمند خود امتحان کنید. برخی از کابل ها به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهند و نمی توانند ارتباط خوبی بین آداپتور و گوشی برقرار کنند.

خرابی یا ضعیف شدن باتری

اگر تمام موارد بالا را بررسی کرده اید و مشکل تخلیه ناگهانی باتری حل نشد، ممکن است باتری دستگاه ضعیف شده باشد و زمان تعویض آن فرا رسیده است.

می توانید باتری مدل گوشی خود را از فروشگاه های معتبر لوازم جانبی گوشی هوشمند تهیه کنید. لطفاً توجه داشته باشید که خرید باتری های غیرمجاز ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند و مشکلات پیچیده تری را ایجاد کند.

نتیجه

دوستان عزیز گوشی های هوشمند مانند سایر دستگاه های دیجیتال در معرض آسیب هستند و ممکن است دچار مشکل شوند. از جمله مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید می توان به تخلیه باتری گوشی اشاره کرد. روش های زیادی برای عیب یابی باتری وجود دارد که سعی می کنیم مهمترین آنها را گزارش کنیم. اگر با انجام روش های بالا بهبود قابل توجهی در عملکرد باتری دستگاه خود مشاهده نکردید، می توانید باتری را تعویض کنید یا به یک تعمیرکار ماهر گوشی مراجعه کنید.

شما می توانید اپلیکیشن های مختلفی را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید اما باید اطلاعات کاملی در مورد آن ها و میزان مصرف باتری دستگاه داشته باشید.لازم به ذکر است که اپلیکیشن هایی برای مدیریت باتری و مصرف برق گوشی های هوشمند در دسترس قرار گرفته است که می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد باتری داشته باشد، پس بهتر است تعدادی از آن ها را دانلود و استفاده کنید.

Rate this post

مصطفی علیزاده

من مدیر وبسایت‌های غرب پرس و سئو۸ هستم و با بیش از یک دهه تجربه در زمینه سئو، به برندها و کسب و کارهای مختلف، چه بزرگ و چه کوچک، مشاوره و خدمات ارائه داده‌ام.
دکمه بازگشت به بالا