فناوری

آیا باید همیشه لپ‌تاپ را در حالت شارژ شدن قرار داد!؟

شاید این سوال را از خود پرسیده باشید: آیا وقتی با لپ تاپ کار نمی کنیم باید آن را شارژ نگه داریم؟ و آیا باتری لپ تاپ باید همیشه بارگذاری شود؟ سوال بسیار سختی است و پاسخ های متفاوتی دارد. در ادامه توضیحاتی در این باره خواهیم داشت.

باتری را نمی توان بیش از حد شارژ کرد

ابتدا باید بدانید که باتری های لیتیوم (Li-ion) و لیتیوم پلیمر (LiPo) چگونه در دستگاه های جدید کار می کنند. نکات زیادی در مورد باتری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. هیچ راهی برای شارژ بیش از حد این باتری ها وجود ندارد. هنگامی که باتری تا 100 درصد شارژ می شود و شارژر لپ تاپ روشن باقی می ماند، شارژر متوقف می شود و لپ تاپ برق خود را مستقیماً از کابل شارژر تامین می کند.

تمام باتری ها بعد از مدتی از کار می افتند.

باتری ها به مرور زمان دچار مشکل می شوند، هر چه باتری را بیشتر شارژ کنید، این فرآیند سریعتر می شود. باتری های مختلف کیفیت و چرخه شارژ متفاوتی دارند، اما به طور متوسط ​​هر باتری حدود 500 بار به طور کامل شارژ می شود.

این برای جلوگیری از از بین رفتن باتری نیست، نگه داشتن شارژر در سطح بالا برای باتری مضر است، از طرف دیگر تخلیه کامل باتری در هر بار نیز مضر است.دمای بالا همچنین عمر باتری را سریعتر کاهش می دهد.

به عبارت دیگر، اگر می خواهید عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهید، بهتر است آن را تا حدود 50 درصد شارژ کنید و دمای آن را در حالت خنک نگه دارید که باعث افزایش عمر باتری می شود.

در صورت امکان، باتری را برای جلوگیری از گرما خارج کنید.

البته گرما بد است، بنابراین اگر باتری قابل جدا شدن است و می خواهید لپ تاپ را برای مدت طولانی به آداپتور متصل نگه دارید، باتری را از آداپتور جدا کنید. این کار از رسیدن گرما به باتری جلوگیری می کند. یا برنامه های سه بعدی) داغ می شود، بسیار مهم است، اما اگر لپ تاپ شما به اندازه کافی سرد شود، این (درآوردن باتری) تاثیر زیادی در افزایش عمر آن نخواهد داشت.

البته بسیاری از لپ تاپ های جدید باتری قابل جابجایی ندارند و این ترفند برای آنها کار نمی کند!

بالاخره باید لپ تاپ را همیشه در حالت شارژ نگه داشت یا نه؟

لحظه ای که معلوم نیست چه چیزی برای باتری بد است! قرار دادن باتری در حالت شارژ 100 درصد عمر آن را کاهش می دهد، اما قرار دادن آن در چرخه های مکرر شارژ و دشارژ نیز باعث کاهش عمر آن می شود.اساساً هر کاری که انجام دهید عمر و ظرفیت باتری شما را کاهش می دهد، سوال اصلی در اینجا این است که چه چیزی باعث می شود تخلیه باتری کندتر شود.

اپل توصیه می کند که مک بوک خود را همیشه شارژ نگه دارید، برخی از تولیدکنندگان رایانه های شخصی توصیه می کنند که همیشه لپ تاپ خود را شارژ نگه دارید، در حالی که سایر سازندگان بدون هیچ دلیل مشخصی برعکس را برای کاربران خود توصیه می کنند. باتری یک بار در ماه، اما در حال حاضر آن را به کاربران خود توصیه نمی کند. اگر نگران ترک شارژ لپ تاپ خود هستید، ماهی یک بار آن را کاملا شارژ و تخلیه کنید تا در حالت ایمن باشید. اما این راه حل کمک می کند. افزایش عمر باتری به فناوری ساخت باتری بستگی دارد، بنابراین شرکت ها نمی توانند پاسخی کلی به کاربران خود بدهند.

5/5 - (1 امتیاز)

مصطفی علیزاده

من مدیر وبسایت‌های غرب پرس و سئو۸ هستم و با بیش از یک دهه تجربه در زمینه سئو، به برندها و کسب و کارهای مختلف، چه بزرگ و چه کوچک، مشاوره و خدمات ارائه داده‌ام.
دکمه بازگشت به بالا