طراحی سایت

۹ ویژگی طراحی سایت حرفه ای و اختصاصی

در این مقاله قصد داریم تا ویژگی های یک سایت موفق را برای شما تحلیل کنیم. در سال ۲۰۱۵ و سالهای پس از آن، انتظار می رود حوزه ی ﻃﺮاﺣﯽ وبساﯾﺖ ، رشد فزاینده و سریعی را پیش روی داشته باشد. برای یک کارآفرین، فرصت، برای موفقیت و حفظ آن از این طریق، هیجان انگیز، امیدوار کننده و جذاب است. ممکن است قبلا برای ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎﯾﺖ ﺣﺮﻓﻪای ، درگیر مشکلاتی شده باشید یا در حال حاضر به دنبال راه اندازی و سرمایه گذاری در آن باشید، در هرصورت زمان آن فرا رسیده است که برای کسب و کار اینترنتی خود، اولین قدم را برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک بردارید.

امکانات یک سایت خوب از موارد بسیار زیادی نشات می گیرد که شما برای طراحی وب سایت حرفه ای ، قطعا به این نکات احتیاج خواهید داشت و تاریخچه ای از میزان درآمد تجارت الکترونیک ، برای شما، مورد بررسی قرار خواهیم داد. در واقع از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ مجموع خرده فروشی صورت گرفته از طریق تجارت الکترونیک در ایالات متحده از ۱۶۷.۳ میلیارد دلار به ۲۶۳.۳ میلیارد دلار افزایش یافته است. سال گذشته این رقم به ۳۰۴.۱ میلیارد دلار جهش داشته است و روندها حاکی از آن است که این رقم در سال ۲۰۱۵ به حدود ۳۴۷.۳ میلیارد دلار برسد. برآورد کل خرده فروشی در آمریکا در سال ۲۰۱۴ حدود ۳.۱۹ تریلیون دلار بوده است. این به این معنی است که سهم تجارت الکترونیک از کل رقم خرده فروشی در حدود ۹.۵ درصد است و این سهم همواره در حال رشد است.

50 - 9 ویژگی طراحی سایت حرفه ای و اختصاصی

البته روند رو به رشد در این سه سال با توجه به پیش بینی های تحلیلگران مالی و کارشناسان صنعت در مقایسه با سه سال پیش رو کم رنگ تر خواهد بود. برای سالهای ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ منابع اطلاعاتی پیش بینی می کنند که کل خرد فروشی ایالات متحده به ترتیب در حدود ۳۹۲.۵، ۴۴۰.۴ و ۴۹۱.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. اگر این پیش بینی ها صحیح باشد، روند رو به رشد از امسال تا آخر سال ۲۰۱۸ به بیش از ۴۱ درصد خواهد رسید.

با وجود اینکه اقتصاد تجارت الکترونیک آماده ی رشد چشمگیر در ماه ها و سالهای پیش رو است، شما تنها زمانی میتوانید انتظار نتایج مثبت داشته باشید که در مسیر صحیح قدم بردارید. این بدین معنی است که برای موفقیت در تجارت الکترونیک، لازم است به راهنمایی های زیر دقت کنید.

۱- برای انتشار عجله نکنید

مشخصات یک سایت حرفه ای چیست؟ قطعا یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کارآفرینان ناموفق در تجارت الکترونیک مرتکب می‌شوند، عجله و شتاب در انتشار یک وبسایت است. شما تنها با یک عکس سایتتان را راه اندازی کرده اید و ممکن است زمان کافی برای ساماندهی به آن نداشته باشید و این موضوع تا زمان آزاد شدن نام دامنه ی شما ادامه پیدا می‌کند. بنابراین از ساختن صفحاتی با مضمون “Coming soon” بپرهیزید همچنین تا زمانی که یک بستر مناسب ( از نظر SEO، محتوای بازاریابی، شبکه های اجتماعی، تبلیغات و…) برای سایتتان ایجاد نکرده اید، از انتشار عمومی آن اجتناب کنید.

۲- تمرکز را بر کاربر قرار دهید

هیچ شکی نیست که بزرگترین ضعف ساخت وب سایت ها، ناتوانی در ارائه محصولات دست اول، به صورتی است که کاربر قبل از تصمیم گیری بتواند آنها را لمس کند، احساس کند، ببوید و ببیند. با وجود اینکه در حال حاضر هیچ راهی برای حل این مشکل وجود ندارد، شما می‌توانید این کمبود را در بخش های دیگر کسب و کارتان جبران کنید. برخی از این راه حل ها شامل: قیمت گزاری مناسب، ارائه ی پیشنهاد سرویس حمل و نقل رایگان، ساده سازی فرآیند خرید و امکان چک کردن محصول قبل از پرداخت وجه است.

۳-همه چیز را کاملا تست کنید

برای اینکه امکانات یک سایت حرفه ای را برای خودتان داشته باشید، باید همه چیز را کاملا تست کنید. قبل، در حین و بعد از انتشار هر کسب و کار الکترونیکی، شما باید برای تست و تجزیه و تحلیل وبسایتتان مقداری سرمایه گذاری کنید. مثل مشتری فکر کنید و کشف کنید که چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد، و در مورد دلیلی که برای این پاسخ ها وجود دارد فکر کنید. بد نیست در این قسمت نگاهی به چند ابزار تست وبسایت بیندازید.

۴- در کسب و کارتان ارتباط نزدیکی با اجتماع داشته باشید

بدانید هر کارآفرین در حوزه ی ﺳﺎﺧﺖ وب ﺳﺎﯾﺖ که به شما بگوید، فعالیت های رسانه های اجتمای را برونسپاری کرده و یا به نمایندگانی از تیم های دیگر سپرده، یک دیوانه است. رسانه های اجتماعی قلب تپنده ی کسب و کار است. همچنین یک دید مستمر از زندگی مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهد. با وجود این، خوب است که یک مدیر، برای رسانه های اجتماعیتان داشته باشید. این اقدام برای کسب و کار شما مفید است.

۵- المان های شبکه های اجتماعی را ترکیب کنید

در ادامه ی نکته ی قبل، باید بگوییم بسیار خوب است که طراحی وبسایت ، شما شامل المان های شبکه های اجتماعی باشد. امکاناتی مانند بخش بررسی محصول، بخش نظرات و حتی قسمتی برای ورود به شبکه های اجتماعی کمک می‌کند تا از ابهام مشتری کاسته شود و با دانش بیشتری در مورد محصول تصمیم گیری نماید.

۶- به سمت تلفن همراه گام بردارید

Bill Siwicki موسس یک خرده فروش اینترنتی در گلدمن ساکس میگوید: ” تبلت ها یک نقش فزاینده و بسیار مهمی را در سطح جهان برای پرداخت مشتریان توسط موبایل ایجاد کرده اند و پیش بینی می کند که رقم ۲۰۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۶۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید”

اگر شما در فکر ساخت وب سایت نیستید، ممکن است در حدود ۳ تا ۵ سال آینده کسب و کاری نامربوط با نیاز مشتری داشته باشید.

۷- با SEO مناسب در صدر باشید

در حالی که اقتصاد تجارت الکترونیک رشد سریعی را تجربه میکند، هر روز کسب و کارهای بیشتر و بیشتری به این فضای شلوغ وارد می شوند. این به این معنی است که برای ماندن در بین رقبا باید با یک SEO مناسب در صدر جستجوگرها باشید و این یک نکته ی بسیار مهم است. برای داشتن تمام ویژگی یک طراحی سایتخوب ، باید ارتباط داشتن با یک متخصص در زمینه ی SEO ، را در نظر داشته باشید تا به صورت درازمدت در رقابت، باقی بمانید.

۸- اطلاعات جمع آوری کنید

درصورتی که شما برنامه ریزی کرده اید اگر شما مدتی است که طراحی سایت خودتان را، به خوبی انجام داده اید، و به هر دلیلی آن را رها کرده اید ( بیشتر کارآفرینان وسوسه می شوند که آن را حفظ کنند)، حیاتی است که اطلاعات مشتریان را جمع آوری کنید و یک پایگاه داده ها ایجاد کنید. این کار به راه اندازی مجدد سایت در آینده کمک می کند.

۹- تحول را متوقف نکنید

در نهایت، هرگز تحول را متوقف نکنید. تکنولوژی، روندها و سلایق مشتری دائم در حال تغییر هستند و اگر در چنین بازار متغیری قصد دارید موفق باشید، باید دائما در حال تحول باشید.

با این ۹ روش شما می توانید همیشه در مسیر موفقیت تجارت الکترونیک و کارآفرینی باشید، برای اطلاعات بیشتر به سایت طراحی مدرن سایت سر بزنید تا با جدیدترین مطالب روز دنیا، شما را شگفت زده کنیم.

‫۰/۵ (۰ Reviews)
برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن