صنعت

معرفی حلال 402 شرکت سامیران

 حلال 402 بر پایه ی  نفت سفید یا کروزن است که البته با تقطیر کروزن، حلال ساخته می شود.

کروزن یک ترکیب سنگین و ساخته شده از زنجیره هایی که دارای 10 تا 17 اتم کربن است بنابراین این زنجیره ها باید طی مراحلی شکسته شوند تا به ساختار حلال 402 یا وایت اسپریت ها برسند که این عمل با تقطیر کروزن میسر می شود. کروزن در ترکیب خود دارای آلکان های خطی و غیرخطی و سیلکو آلکان  ها است که نزدیک به دو سوم(3/2) کروزن را تشکیل داده اند و آروماتیک ها نیز بیشترین مقداری که در کروزن می توانند داشته باشند 20 تا 25 درصد است  و ترکیب الفینی ها نیز ماکزیمم مقدار پنج درصد از حجم کروزن را تشکیل می دهند.

در زمان تقطیر کروزن سه نوع حلال ساخته و تولید می شود. به این صورت که در قسمت اول شکستگی یا همان برش کروزن وایت اسپریتی تولید می شود که در ساختار خود دارای 20 درصد از ترکیبات آروماتیک است و با وایت اسپریت نوع صفر شناخته می شود سپس روی این نوع وایت اسپریت عمل هیدرودی سولفوریزاسیون را انجام می دهند که منجر به تولید وایت اسپریت نوع 1 می شود، وایت اسپریتی که دارای 14 تا 16 درصد آروماتیک است را وایت اسپریت نوع 2 می نامند و اگر عمل هیدروژناسیون انجام شود و درصد آروماتیک به زیر 5 برسد نوع 3 نیز ساخته شده است.

و در نهایت حلال 402 وایت اسپریتی است که مجاز به داشتن مقدار ترکیبات آروماتیک کم تر از 20 درصد است که بدون رنگ و بو است.

حلال ۴۰۲ یکی از انواع وایت اسپریت‌ها است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد و از آن به عنوان پاک کننده، حلال رزین و لاستیک و حلال در رنگ‌ها، پوشش‌های چوب، جلادهنده‌ها یا همان وارنیش‌ها، صنعت چاپ، آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی استفاده می‌شود. البته در آسفالت و چسب‌های نواری هم از این حلال معروف استفاده می‌شود.حلال ۴۰۲ نام‌های دیگری مانند تینر روغنی، وایت اسپریت، حلال نفتا، اسپریت معدنی، وارسول و تربانتین معدنی هم دارد. کاربرد اصلی این حلال در صنعت رنگ است و نقاش‌ها از نام تینر روغنی برای اشاره به این حلال استفاده می‌کنند. وایت اسپریت‌ها معمولاً ۷ تا ۱۲ کربن در ساختار خودشان دارند و میزان انحلال آن‌ها در آب بسیار کم است ولی در عوض توانایی بسیار خوبی در حل کردن مواد هیدروکربنی مثل رنگ دارند.

قیمت حلال 402

حلال 402 توسط شرکت ها و پالایشگاه های متعددی تولید می شود که ممکن است هر کدام نحوه ی قیمت گذاری متفاوتی داشته باشند اما فاکتورهای مهمی که اکثر شرکت ها در قیمت گذاری مد نظر دارند، در زیر ذکر شده اند:

  • کیفیت مواد اولیه
  • حجم فروش
  • نحوه جابجایی و ارسال
  • درصد خلوص
  • نحوه تولید
  • هزینه های توزین
  • هزینه های بارگیری
  • هزینه های دیر کرد خریدار

علاوه بر این که ممکن است شرکت ها قیمت هایی متفاوت را برای حلال 402 در نظر بگیرند، نوسانات بازار نیز کاملا بر این امر تاثیر گذار، و معمولا قیمت ها  دچار تغییر می شوند. بنابراین توصیه می شود، اگر قصد خرید این نوع حلال را دارید قیمت ها را به صورت آنلاین و روزانه چک کنید.

جهت اطلاعات بیشتر  خرید این محصول با ما در سامیران در تماس باشید. https://samirancommerce.com/

5/5 - (2 امتیاز)

مصطفی علیزاده

من مدیر وبسایت‌های غرب پرس و سئو۸ هستم و با بیش از یک دهه تجربه در زمینه سئو، به برندها و کسب و کارهای مختلف، چه بزرگ و چه کوچک، مشاوره و خدمات ارائه داده‌ام.
دکمه بازگشت به بالا