صنعت

بیمه آتش سوزی چطور از خانه شما محافظت می کند

ایمنی ساختمان ها در برابر خطرات احتمالی، یکی از شاخص هایی است که همواره مورد استفاده قرار می گیرد.

اما چه خطراتی امکان دارد که در یک ساختمان وجود داشته باشد که نیاز به ایمنی بیشتر دارد؟ خطراتی نظیر آتش سوزی، انفجار، نشت گاز، پایداری ساختمان در برابر زلزله و سیل، فرسودگی و ترکیدگی لوله های آّب، عایق بندی ساختمان در برابر رطوبت و نفوذ آّب، خطرات برق گرفتگی و آتش سوزی ناشی از اتصالات برق، خطر سرقت اثاثیه و … که این خطرات می بایست مورد بررسی قرار گفته و برای ایمن شدن هر چه بیشتر ساختمان در برابر این خطرات اقداماتی صورت پذیرد.

بیمه آتش سوزی چطور از خانه شما محافظت می کند

ایمنی دو بخش دارد، بخش اول اقداماتی است که می بایست از قبل انجام شود تا بتوان احتمال وقوع خطرات یا آسیب ناشی از آن ها را کاهش داد. به طور مثال، سیم کشی برق و لوله کشی گاز استاندارد، استفاده از عایق های باکیفیت، احداث ساختمان بر اساس استانداردهای ایمنی در برابر زلزله، طراحی ساختمان برای کاهش خطر ناشی از خرابی ناشی از سیل احتمالی، استفاده از درب های ضد سرقت و سیستم های دزدگیر و نرده و حفاظ برای درب ها و پنجره ها، استفاده از سرایدار یا نگهبان برای مجتمع های مسکونی، استفاده از کپسول آتش نشانی و سیستم های هشدار و اطفاء حریق، استفاده از راه پله های اضطراری، و … که همه اینها برای کاهش خطر در یک ساختمان می توانند مفید باشند. اما بخش دوم ایمنی زمانی است که خطری به وقوع پیوسته و حادثه رخ داده است. هر چه اقدام انجام داده ایم نتیجه اش احتمالاً خرابی و خسارتی است که به بار آورده و حالا باید برای جبران خسارت مالی ناشی از این حوادث، چاره ای اندیشیده شود.

برای جبران آتش سوزی، زلزله و سیل و … در یک ساختمان په باید کرد؟

این نوع ایمنی هم باید قبل از وقوع حادثه ایجاد شده باشد. با خرید بیمه آتش سوزی برای منزل مسکونی خود، در کنار تمام اقداماتی که برای کاهش خطر انجام می دهید، آسیب های مالی احتمالی را هم تحت پوشش قرار خواهید داد. تصور کنید که اگر زلزله ای شدید رخ دهد امکان دارد که ساختمان شما آسیب دیده و حتی دیگر قابل سکونت هم نباشد. یا اینکه هر چقدر هم که موارد و نکات ایمنی در برابر آتش سوزی را رعایت کرده باشید، باز هم ممکن است که آتش از خانه همسایه به خانه شما سرایت کند.

در خرید بیمه آتش سوزی منزل مسکونی باید دقت کنید که سرمایه ساختمان و اثاثیه خود را به صورت واقعی و درست در نظر بگیرید، چون در موقع پرداخت خسارت، این سرمایه ای که شما تعیین کرده اید ملاک پرداخت شرکت بیمه خواهد بود. بیمه های آتش سوزی خانه معمولاً به صورت یک ساله صادر می شوند اما شما می توانید برای مدت بیشتری هم این بیمه را تهیه کنید.

اگر قصد مسافرت به خارج از کشور را دارید و یا منزل شما مدتی خالی از سکنه خواهد بود، حتماً منزل خود را بیمه آتش سوزی کنید. جرا که در زمان عدم حضور شما امکان بروز خسارت هم وجود دارد.

مرحله بعدی این است که حق بیمه ای را که باید برای بیمه نامه آتش سوزی منزل خود پرداخت کنید را استعلام کرده و بیمه را خریداری کنید. می توانید به وب سایت خرید آنلاین بیمه آتش سوزی منازل مسکونی مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات منزل خود، قیمت طرح های بیمه متناسب با شرایط خود را ببینید و از طریق همین سایت هم می توانید به صورت اینترنتی خرید خود را انجام داده و گواهی بیمه آتش سوزی را هم دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مصطفی علیزاده

من مدیر وبسایت‌های غرب پرس و سئو۸ هستم و با بیش از یک دهه تجربه در زمینه سئو، به برندها و کسب و کارهای مختلف، چه بزرگ و چه کوچک، مشاوره و خدمات ارائه داده‌ام.
دکمه بازگشت به بالا