آموزشی

آموزش انواع سالاد

آموزش انواع سالاد: طرز تهیه سالاد گواکاموله انار

اهمیت مصرف سالاد

امروزه روز با وجود مشغله کاری افراد، مشکلات و گرفتاری‌های روزمره، نبود فرصت‌های کافی و هزینه‌های بالای زندگی شهری، گاهی بسیاری از ما توانایی و فرصت کافی برای لذت بردن از فرآیند آشپزی و تهیه غذای روزانه خود را نداشته و مجبور به استفاده از غذاهای نیمه آماده، آماده و یا فست فودی هستیم. از سوی دیگر محبوبیت این دسته از غذاها در جامعه روزافزون بوده و همسو با تنوع گسترده و بی‌شمار انواع غذاهای فست‌فودی، شاهد استفاده فراگیر از آنها هستیم.
مصرف غذای فست‌فودی خالی از ضرر نیست و مشکلاتی از جمله چاقی مفرط، کلسترول بالا، چربی خون و نظایر را در پی خواهد داشت. آنچه که امروزه به وفور دیده می‌شود گرایش خیل عظیمی از ما به مصرف سالادها که پیشتر به عنوان پیش غذا شناخته می‌شدند، به جای وعده اصلی است.
سالادها را می‌توان بسیار لذیذ و مقوی تهیه کرد؛ چرا که مواد اولیه آن بسیار در دسترس و کم هزینه بوده و به متابولیسم بدن و تامین مواد مغذی آن کمک شایان توجهی می‌کند. البته لازم است به این نکته توجه شود که بسیاری از انواع سالادها نظیر سالاد الویه، سالاد ماکارونی، انواع سالادها با سس‌های مایونز و نظایر نه تنها در راستای حفظ سلامتی و کاهش وزن گام بر نمی‌دارند بلکه عکس آن عمل کرده و برای سلامتی بسیار زیان آور هستند. لذا لازم است شناخت کاملی از مواد انتخابی و ارزش غذایی هر یک به دست آورد تا بتوان انتخاب مناسبی در راستای هدف متعاقبا مذکور داشت.
همانگونه که پیشتر گفته شد، متنوع ساختن سالاد بسیار راحت بوده و از هر ماده‌ای در ترکیب سالاد می‌توان استفاده کرد. به همین منظور در ادامه به طرز تهیه سالاد گواکاموله انار می‌پردازیم.

طرز تهیه سالاد گواکاموله انار

مواد لازم برای 4 نفر:

آواکادو 2 عدد
انار دان شده 1 لیوان
جعفری خرد شده 1/4 لیوان
پیاز خرد شده 1/4 لیوان
آب لیمو تازه 2 قاشق
فلفل تند به دلخواه
فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه :
پیاز و فلفل را بشوئید و آنها را خرد کنید و در کاسه ای بریزید. آواکادو را از وسط نصف کنید. هسته آن را بگیرید و فیله‌های آن را روی پیاز و فلفل خالی کنید. جعفری خرد شده و 3/1 لیوان از دانه‌های انار را به باقی مواد اضافه کنید. نمک و فلفل و آبلیمو را نیز در کاسه بریزید و سپس با کمک چنگال و یا هر وسیله‌ی دیگری محتویات کاسه را له کنید. سپس انار باقی مانده را در ظرف بریزید و با مواد هم بزنید. روی سالاد گواکاموله را می‌توانید با جعفری و کمی دانه انار تزیین کنید.

در این مقاله به طرز تهیه سالاد گواکاموله پرداختیم و در سایر مقالات طرز تهیه انواع سالاد را آموزش می دهیم.
آنچه امروزه در رستوران‌ها دیده می‌شود، سالادهای بسیار متنوع با انواع سس‌ها است که بسیار لذیذ بوده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. تهیه سالاد با توجه به نوع سالاد و مواد به کار رفته در آن اکثرا چندان زمانبر نبوده و سریعا آماده شده و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. اما نکته بسیار مهمی که در تهیه سالاد باید در نظر گرفته شود این است که مواد خام مصرفی باید به دقت شستشو شده، ضدعفونی شوند و عاری از هرگونه آلودگی باشند. از طرفی علاوه بر مقوله شستشو، نگهداری و حمل سالاد نیز از اهمیت وافری برخوردار است. همانطور که در هنگام تهیه باید به پاکیزگی و سلامت مواد دقت لازم مبذول داشت، در زمان حمل و بسته بندی آن در زمان ارسال به مشتری نیز باید نکته بین بود. ظروف یکبار مصرف شرکت گودپک این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا با حصول اطمینان از کیفیت و تنوع طرح و رنگ و اندازه، از بهداشت سالاد چه در رستوران و چه به صورت بیرون‌بر اطمینان کافی داشته باشید و با تکیه بر سلیقه بی‌همتای گودپک ظروف نمونه و کم نظیری به بازار عرضه کنید.

Rate this post

مصطفی علیزاده

من مدیر وبسایت‌های غرب پرس و سئو۸ هستم و با بیش از یک دهه تجربه در زمینه سئو، به برندها و کسب و کارهای مختلف، چه بزرگ و چه کوچک، مشاوره و خدمات ارائه داده‌ام.
دکمه بازگشت به بالا