9 ویژگی طراحی سایت حرفه ای و اختصاصی

در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک سایت موفق را برای شما بشکنیم. در سال 2015 و پس از آن، انتظار می رود زمینه طراحی وب سایت رشد سریع و فزاینده ای داشته باشد. برای یک کارآفرین، فرصت موفقیت و حفظ آن، هیجان انگیز، امیدوارکننده و جذاب است. ممکن است قبلاً با ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎﯾﺖ ﺣﺮﻓﻪای خود مشکل داشته باشید یا در حال حاضر به دنبال راه اندازی و سرمایه گذاری در آن هستید، اما اکنون زمان آن رسیده است که کسب و کار اینترنتی شما اولین قدم را در دنیای تجارت الکترونیک بردارد.

ویژگی های یک سایت خوب از خیلی چیزها نشات می گیرد، برای طراحی یک وب سایت حرفه ای قطعا به این نکات نیاز خواهید داشت و ما تاریخچه درآمد حاصل از تجارت الکترونیک را برای شما بررسی می کنیم. در واقع، از سال 2010 تا 2013، کل خرده فروشی انجام شده از طریق تجارت الکترونیک در ایالات متحده از 167.3 میلیارد دلار به 263.3 میلیارد دلار افزایش یافت. سال گذشته این رقم به 304.1 میلیارد دلار افزایش یافت و روندها نشان می دهد که این رقم در سال 2015 حدود 347 خواهد بود.به 3 میلیارد دلار برسدکل خرده فروشی در ایالات متحده در سال 2014 حدود 3.19 تریلیون دلار برآورد شد. این بدان معناست که سهم تجارت الکترونیک از کل رقم خرده فروشی حدود 9.5 درصد است و این سهم همیشه در حال رشد است.

البته روند رو به رشد در این سه سال با توجه به پیش بینی های تحلیلگران مالی و کارشناسان صنعت، نسبت به سه سال آینده کاهش بیشتری خواهد داشت. برای سال‌های 2016، 2017 و 2018، منابع داده پیش‌بینی کردند که کل فروش خرده‌فروشی ایالات متحده به ترتیب به 392.5، 440.4 و 491.5 میلیارد دلار خواهد رسید. اگر این پیش بینی ها درست باشد، روند رو به رشد از امسال تا پایان سال 2018 به بیش از 41 درصد خواهد رسید.

اگرچه اقتصاد تجارت الکترونیک در ماه‌ها و سال‌های آینده به‌طور چشمگیری رشد می‌کند، تنها در صورتی می‌توانید انتظار نتایج مثبت را داشته باشید که در مسیر درست گام بردارید. یعنی برای موفقیت در تجارت الکترونیک باید به نکات زیر توجه کنید.

1- در انتشار عجله نکنید

یک سایت حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟ قطعا یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کارآفرینان تجارت الکترونیک ناموفق مرتکب می شوند عجله برای راه اندازی یک وب سایت است.شما سایت خود را تنها با یک عکس راه اندازی کردید و ممکن است زمان کافی برای سازماندهی آن نداشته باشید و این مشکل تا زمان انتشار نام دامنه شما ادامه خواهد داشت. بنابراین تا زمانی که بستر مناسبی (از نظر سئو، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، تبلیغات و غیره) برای سایت خود ایجاد نکرده اید، از ایجاد صفحات با موضوع «به زودی» خودداری کنید و همچنین از انتشار عمومی آنها خودداری کنید.

2- روی کاربر تمرکز کنید

شکی نیست که بزرگترین ضعف ساخت وب سایت، عدم امکان ارائه دست اول محصولات به گونه ای است که کاربر قبل از تصمیم گیری بتواند آنها را لمس، حس، بوی و مشاهده کند. اگرچه در حال حاضر هیچ راهی برای رفع این مشکل وجود ندارد، اما می توانید این شکاف را در زمینه های دیگر کسب و کار خود پر کنید. برخی از این راه حل ها عبارتند از: قیمت مناسب، ارائه خدمات ارسال رایگان، ساده سازی فرآیند خرید و امکان تایید کالا قبل از پرداخت.

3- همه چیز را به طور کامل امتحان کنید

برای اینکه امکانات یک سایت حرفه ای را برای خود داشته باشید باید همه چیز را کاملا تست کنیدقبل، حین و بعد از راه اندازی هر کسب و کار الکترونیکی، باید روی تست و تجزیه و تحلیل وب سایت خود سرمایه گذاری کنید. مثل یک مشتری فکر کنید و ببینید چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی خوب نیست و به دلیل این پاسخ ها فکر کنید. بد نیست در این قسمت نگاهی به چند ابزار تست وب سایت بیاندازید.

4- در کسب و کار خود با جامعه ارتباط نزدیک داشته باشید

بدانید که هر کارآفرین در زمینه ساخت وب سایت که به شما بگوید فعالیت های رسانه های اجتماعی را برون سپاری کرده یا آنها را به نمایندگان تیم های دیگر سپرده است، دیوانه است. رسانه های اجتماعی قلب تپنده تجارت هستند. همچنین بینش مستمری از زندگی مشتریان به شما ارائه می دهد. با این حال، داشتن یک مدیر برای شبکه های اجتماعی خوب است. این اقدام برای کسب و کار شما مفید است.

5- عناصر شبکه های اجتماعی را با هم ترکیب کنید

در ادامه نکته قبل باید بگوییم که خیلی خوب است که طراحی وب سایت شما شامل عناصر شبکه های اجتماعی باشد.امکاناتی مانند بخش بررسی محصول، بخش نظرات و حتی بخش ورود به شبکه های اجتماعی به کاهش ابهام مشتری و تصمیم گیری آگاهانه تر برای محصول کمک می کند.

6- به سراغ تلفن همراه بروید

بیل سیویکی، بنیانگذار خرده‌فروشی اینترنتی در گلدمن ساکس، گفت: تبلت‌ها نقش مهمی را در سطح جهانی برای پرداخت‌های موبایلی بازی می‌کنند و او پیش‌بینی می‌کند که این رقم از 204 میلیارد دلار در سال 2014 به 626 میلیارد دلار افزایش یابد. در سال 2018 وارد خواهد شد.»

اگر قصد ندارید یک وب سایت بسازید، ممکن است در 3 تا 5 سال آینده یک تجارت غیر مرتبط با مشتری را راه اندازی کنید.

7- با سئوی مناسب در اوج باشید

در حالی که اقتصاد تجارت الکترونیک رشد سریعی را تجربه می کند، هر روز کسب و کارهای بیشتری وارد این فضای شلوغ می شوند. یعنی برای ماندن در بین رقبا باید با سئوی مناسب در صدر موتورهای جستجو قرار بگیرید و این نکته بسیار مهمی است. برای داشتن تمام ویژگی های یک طراحی وب سایت خوب، باید ارتباط با یک متخصص در زمینه سئو را در نظر داشته باشید تا در طولانی مدت رقابتی باقی بمانید.

8- اطلاعات جمع آوری کنید

اگر مدتی است که وب سایت خود را طراحی کرده اید و به هر دلیلی آن را رها کرده اید (بیشتر صاحبان مشاغل وسوسه می شوند به آن پایبند باشند)، جمع آوری اطلاعات مشتری و ایجاد یک پایگاه داده بسیار مهم است.این به راه اندازی مجدد سایت در آینده کمک می کند.

9- تحول را متوقف نکنید

در نهایت، هرگز از تکامل دست نکشید. تکنولوژی، روندها و سلیقه مشتریان دائما در حال تغییر هستند و اگر می خواهید در چنین بازار متغیری موفق باشید، باید دائما در حال تحول باشید.

با این 9 روش می توانید همیشه در مسیر موفقیت در تجارت الکترونیک و کارآفرینی باشید. برای اطلاعات بیشتر به سایت طراحی مدرن سایت مراجعه کنید تا خود را با جدیدترین مطالب از سراسر جهان شگفت زده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل