مد و زیبایی

همه چیز در مورد مزون لباس عروس

تاریخچه مزون لباس

از قدیم الایام خانم ها برای دوخت لباسهای برای مهمانی و به اصطلاح خیاط هایی که در محله شان وجود داشت مراجعه می کردند و لباس مد نظرشان را برای دوخت به خیاط می‌سپردند ، در آن زمان ها تنوع لباس ها و مدل ها مثل امروز زیاد نبود ، بنابراین کار خیاطی آسان تر بود خیاط با توجه به اندام فرد مراجعه کننده مدل را برای او انتخاب می‌کرد و معمولاً پارچه هایی که برای دوخت لباس استفاده میشد خیلی ساده بودند و به دلیل صرفه جویی در هزینه و وقت مردم آن زمان به خیاط هایی که در نزدیکی خانه‌شان بودند مراجعه می‌کردند اما امروزه اوضاع بسیار متفاوت است ، به دلیل تنوع در طرح ها و تنوع در پارچه و دوخت بسیار بالا رفته است ، امروزه مراجعه کننده معمولا مدل را خودش انتخاب میکند ، مدل های متنوعی که ژورنال ها و فروشگاه ها و شبکه های تلویزیونی به آن‌ها ارائه می‌ شود بسیار متفاوت و متنوع است و نیازهای مردم را برآورده می کنند .

نکاتی در مورد خرید لباس عروسی و مزون لباس
بعد از اینکه به مزون لباس مراجعه کردید نکات زیر را در نظر داشته باشید.
توجه داشته باشید روزی که برای خرید و یا پرو لباس عروس می روید حتما باید کفش و لباس زیری را که
می خواهید برای عروسی به تن کنید همراه داشته باشید و لباس عروس تان را با آن ها پرو کنید چرا که اندازه ی قد دامن بستگی به اندازه ی پاشنه ی کفش تان دارد و تنگی و گشادی و یا خوش فرم شدن بالا تنه ی لباس تان نیز بستگی به لباس زیرتان دارد.
هنگام خرید یا سفارش لباس عروس توجه داشته باشید که بهترین راهنما برای انتخاب لباس ایده آل در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف اندامتان است . برای این کار می توانید از یک خیاط ماهر نیز کمک بگیرید و از او بخواهید تجربیاتش ر ا در اختیارتان بگذارد.
از آن جایی که ممکن است لباس عروس را چند هفته جلوتر تهیه کرده باشید مجبور هستید لباس تان را دو سه روز قبل از عروسی یک بخار بدهید تا چروک هایش باز شود . می توانید این کار را به مزون لباس تان بسپارید یا یک خشکشویی مطمئن پیدا کنید.
اگر نیم تنه ی بالایی شما بلند تر از نیم تنه ی پائین تان است می توانید مدل هایی را سفارش دهید که خط کمر آن ها بالاتر هستند تا بدین ترتیب توازن در دو نیم تنه تان ایجاد شود و بدین ترتیب اندام تان را به فرم ساعت شنی نزدیک کنید.
اگر گودی کمرتان کم است می توانید با سفارش یک دامن پف کرده ی بزرگ کمرتان را باریک نشان دهید که معمولا برای چنین لباسی از تور بهتر می توانید بهره بگیرید.
اگر قصد سفارش لباس نامزدی دارید و چاق هستید می توانید از رنگ های تیره تر مثل سرخابی تیره ، آبی تیره ، بنفش و … استفاده کنید. رنگ های روشن مثل کرم ، صورتی روشن ، لیمویی ، یاسی و … برای خانم های خوش اندام و یا لاغر مناسب تر است.
یک پیشنهاد دیگر برای خانم های چاق این است که لباس هایی را انتخاب کنند که برش های عمودی در آن داشته باشد.
پارچه هایی که طرح های ریز و محو دارند برای خانم های چاق و پارچه های با طرح درشت برای خانم های لاغر و خوش اندام مناسب هستند .
توجه داشته باشید که اگر پایین تنه تان از بالا تنه تان بزرگ تر است یا به عبارتی در آن ها اختلاف سایز دارید ،از مدل های ماهی چشم پوشی کنید.

خواندن نکات تکمیلی در سایت بزم یار

وب سایت بزم یار در سال 1395 در جهت رهنمود های ازدواج آسان و تسهیل تدارکات ازدواج با همراهی تیم جوان و متخصص در زمینه های وب و تدارکات ازدواج افتتاح شد . در این وب سایت سعی بر آن شده همه خدماتی که برای یک بزم دوستانه کوچک ؛ مهمانی های بزرگ ؛ مراسمات عقد و عروسی ؛ مراسمات نامزدی ودیگر دورهمی های شما را یاری میکند .
در این وب سایت سعی بر آن شده بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و فرهنگی و قومیتی شبکه ای از اطلاعات و ایده ها و مدل ها و تجربیات مفید دیگر دوستان رو در همه فرهنگ ها و قومیت های ایران عزیزمان و تجربیات اروپایی و آمریکایی و آسیایی در اختیار کاربران خود قرار داده است تا با با این ایده ها و تجربیات بتوانند بهترین ها را برای مراسمات خود در میان هزاران خدمات ثبت شده در وب سایت بزم یار انتخاب وبرای مراسمات خود بهترین هارو با بهترین قیمت انتخاب کنند .

3/5 - (2 امتیاز)

مصطفی علیزاده

من مدیر وبسایت‌های غرب پرس و سئو۸ هستم و با بیش از یک دهه تجربه در زمینه سئو، به برندها و کسب و کارهای مختلف، چه بزرگ و چه کوچک، مشاوره و خدمات ارائه داده‌ام.
دکمه بازگشت به بالا