مد و زیبایی

کفش هوشمند نایک تمامی تمرینات شما را تحت نظر می‌گیرد

نایک تولید کننده کتونی و لباس های برند درحالی که پلتفرم رهگیری تناسب اندام +Nike سال‌ها است که در بازار حضوری جدی دارد، این شرکت بزرگ تولید کننده تجهیزات ورزشی به تازگی از کفش‌های جدیدی پرده برداری کرده است که در آنها از فناوری‌های نوینی برای تحت نظر گرفتن حرکات ورزشکاران و همچنین ثبت رکوردهای آن‌ها بکار گرفته شده است.

کفش های ورزشی Nike Hyperdmk که مخصوص بسکتبال تهیه و تولید شده اند را می توان نخستین نمونه از این کفش‌های هوشمند و زیبا دانست. جالب اینکه این کمپانی مدل +Lunar Hyper Workout را برای ورزشکاران زن و مدل دیگر با عنوان +Lunar TR1 را برای مردان طراحی نموده است.

علاوه بر ویژگی های جدیدی که در این نوع از کفش‌های +Nike لحاظ شده فناوری‌های خاصی نیز در ساخت آن به کار گرفته شده‌که در بدنه داخلی و کفی آن از حسگرهای فشار بهره برده اند که قادر است حرکات ورزشکار را تشخیص داده و رهگیری نماید. از این گذشته از اجزای سبک وزن دیگری چون Flywire و Lunarlon در بدنه کفش استفاده شده است. که هر دوی آنها می توانند داده‌های بدست آمده را به صورت بی سیم به برنامه کاربردی که بر روی گوشی ورزشکار نصب شده منتقل نمایند.

در حال حاضر، این برنامه صرفاً جهت گوشی‌های آیفون و سایر ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل iOS طراحی شده است. گفتنی است گوشی‌های آیفون اپل برای دریافت این سیگنال‌ها، لازم است تا مبدل 20 دلاری ویژه‌ای را تهیه نمایند. این قابلیت رهگیری را می‌توان در طول تمرینات و حرکاتی که در چهارچوب برنامه‌ای ورزشی انجام می‌دهیم نیز بکار ببریم.

اما هدف Nike از گردآوری همه این اطلاعات چیست؟ نخستین برنامه آنها برای تابستان امسال آن است که کاربران را تشویق کنند در طرح “Game On, world” شرکت کنند. Nike در قالب این طرح، رکوردهایی که ورزشکاران با این کفش ها ثبت می‌کنند را در برنامه جای داده و با مابقی کاربران و خریداران مقایسه می کنند، بدین ترتیب همه می کوشند خود را به بهترین رکوردها نزدیک کنند.

فکر می‌کنید اگر یک جفت از این کفش‌های ویژه را داشتید، می‌توانستید رکورد جهانی ورزش مورد علاقه خود را جابجا کنید؟

Rate this post

مصطفی علیزاده

من مدیر وبسایت‌های غرب پرس و سئو۸ هستم و با بیش از یک دهه تجربه در زمینه سئو، به برندها و کسب و کارهای مختلف، چه بزرگ و چه کوچک، مشاوره و خدمات ارائه داده‌ام.
دکمه بازگشت به بالا